De nieuwe donorwet, die op 1 juli van kracht werd, vraagt van alle mensen vanaf 18 jaar om een keuze te maken over orgaandonatie. Als u geen keuze maakt, staat u als donor geregistreerd. Maar mag alles wat kan? Wordt er rekening gehouden met de nabestaanden? En mag je unieke organen afstaan? Een ethische zoektocht naar de voors en tegens is niet gemakkelijk.

Reden voor de PKV om u uit te nodigen voor het digitaal bijwonen van de jaarlijkse ledenvergadering op vrijdag 19 februari. Deze bijeenkomst wordt uitgezonden vanuit de Elimkerk te ‘s-Gravenpolder en is te zien via www.gergemsgravenpolder.nl en via www.kerkdienstgemist.nl

De avond heeft als thema ‘Orgaandonatie’. Dhr. D.J. H. (Diederik) van Dijk, directeur van de NPV en SGP-senator, zal over dit onderwerp komen spreken. Ook het actuele onderwerp Vaccinatie komt aan de orde. Ons eigen lid en tevens huisarts, dhr. A. (Adriaan) van de Vreede, zal ingaan op voors en tegens. Vragen kunnen vooraf worden ingestuurd via pkvsgp@gmail.com.

Ds. Maljaars hoopt de vergadering om 19.00 uur te openen. Voor de verdere details en notulen van de vorige vergadering verwijzen wij u naar de bijlagen.

We roepen u op om de uitzending van deze vergadering bij te wonen!

Met vriendelijke groet,

Bestuur PKV ‘Ons Beginsel Getrouw’ ‘s-Gravenpolder