In het logo van de gemeente Borsele is al te zien dat we een groene gemeente zijn. Nog duidelijker wordt dit wanneer je eens lekker ‘de zak’ induikt. Elk jaar maakt de gemeente Borsele de balans op hoe het ervoor staat met onze leefomgeving. Dit gebeurt in het milieujaarverslag. Dan gaat het dus om terugkijken hoe het erbij staat en vaststellen wat er nog moet gebeuren. Onze gemeente is op veel terreinen trekker of medetrekker op Zeeuws niveau om duurzaamheidsdoelen te halen, zoals bij het Energieakkoord en het Jaar van de Bodem. Ook landelijk trekt het aandacht hoe er in onze provincie samengewerkt wordt tussen gemeentes, provincie, waterschap en bijvoorbeeld Rijkswaterstaat.

We timmeren voort aan onze groene weg. Dat doen we bijvoorbeeld door het restafval per persoon af te laten nemen (25 % in de afgelopen periode, maar we willen graag meer). Acties als plastic afval ophalen en een extra groene bak helpen daarbij mee. Verder is er in de isolatie van woningen nog winst te boeken. Ook doen we een beroep op u als burger om mee te helpen aan een stukje milieubewustwording van uzelf en uw omgeving. Zo draagt iedereen bij aan een prettig leefklimaat in onze gemeente en kunnen we Borsele netjes doorgeven aan de volgende generatie!